اتاق فرار
اتاق فرار

بازي اتاق فرار از آن نمونه هايي است كه يك بازي ويديويي در زندگي واقعي پياده سازي ميشود. ايده آن از سري بازي هاي ويديويي با عنوان فرار از اتاق گرفته شده است، كه دقيقاً مانند اسم آن است: بازيكن ها وارد يك اتاق مجازي ميشوند كه با كليك كردن روي اشيا مختلف درون آن سعي در خروج از اتاق را دارند. شايد بهترين نمونه در اين ژانر "اتاق زرشكي" است كه توسط توشيميتسو تاكاگي در سال 2004 ساخته شد. همانطور كه حدس ميزنيد بازيكنان درون يك اتاق زرشكي رنگ گرفتار ميشوند و بايد به دنبال اشيائي بگردند كه به آنها كمك ميكند از اتاق خارج شوند. در كل، 23 مرحله بازي به يك پيچ گوشتي منتهي ميشود كه توسط آن ميتوانند در را باز كنند.

جهش از دنياي مجازي به دنياي واقعي مقداري گيج كننده است. بعضي منابع به يك ورژن بازي زنده اشاره ميكنند كه در سال 2006  در كاليفرنيا به نام "تكه نارنجي" پديدار شد. هر چند طراح آن يك دانشجوي ژاپني به نام تاكائو كاتو بود كه وقتي ديد دوستش در حال انجام بازي ويديويي فرار از اتاق است به فكر ساختن ورژن واقعي آن افتاد و اولين اتاق فرار شهر سيليكون ولي را در سال 2007 طراحي كرد. اين اتاق فرار ها به صورت موقتي در مكان هاي تفريحي پديدار ميشدند و نوع بازي اينگونه بود كه طراحان اشيا و راهنمايي هاي لازم را در گوشه و كنار پنهان ميكردند و بازيكنان با پيدا كردن آنها بايد از آن محيط خارج ميشدند، كه مخاطبان زيادي نيز داشت و بليط هاي آنها به سرعت فروخته ميشد. 

درنهايت، كارآفرينان سراسر دنيا با توجه به رشد محبوبيت بازي اتاق هاي فرار، شروع به بيزينس دائمي اتاق هاي فرار كردند. يكي از اولين آغازكنندگان در اروپا، آتيلا كويكويچ بود كه بازي "پاراپارا در مجارستان" را در سال 2011 خلق كرد. بعد از آن بازي اتاق فرار در سال 2012 راه خود را به ايالات متحده آمريكا باز كرد و كمپاني SCRAP در سانفرانسيسكو، اولين اتاق فرار را راه اندازي كرد.

از آن زمان به بعد بازي اتاق فرار جهاني شد. از مارس 2016 گزارش شده است كه حدود 3406 اتاق فرار در 470 شهر و 64 كشور فعاليت دارند كه بيشتر از 1102 عدد از اتاق هاي فرار در آمريكا قرار دارد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۹:۱۱ ] [ اتاق فرار ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی