اتاق فرار
اتاق فرار

اتاق فرار و پينت بال

پينت بال ورزشي است گروهي كه تقريبا همه‌ي ما در مورد آن شنيده‌ايم، بازي پينت بال به گونه اي طراحي شده است كه در آن بازيكنان در قالب دو گروه با يكديگر به رقابت مي پردازند. در اين بازي هريك از بازيكنان اسلحه اي مخصوص را در اختيار مي گيرند و تلاش مي كنند تا با استراتژي و برنامه ريزي مشخص بازيكنان تيم مقابل را مورد هدف قرار داده و تك تك آنها را از بازي خارج كنند.

بازكنان پينت بال نيز مي بايست شبيه به اتاق فرار براي اين بازي مهيج در مكاني مشخص حضور يابند و به بازي بپردازند. ولي اين بازي بر خلاف اتاق فرار نياز به فعاليت فيزيكي مستمر و بسيار زيادي دارد. در بازي پينت مي بايست پيش از شروع بازي بازيكنان بدن خود را گرم كرده و آماده ي ورزشي طاقت فرسا و سخت شوند. در صورتيكه گرم كردن توسط هريك از بازيكنان به صورت كامل صورت نگيرد، ممكن است در طول بازي، بازيكنان دچار آسيب هاي ورزشي شوند.

در بازي پينت بال بنا به سناريو و داستان بازي، بازيكنان در فضايي حضور پيدا مي كنند، فضاهايي كه در بازي پينت بال بسيار رايج و معمول است عبارتند از: محيط جنگل، خانه ي متروكه، دعواي خياباني، گاراژ و … كه هريك از مكان هاي مذكور بنا به شرايط و داستان بازي توسط طراحان بازي شبيه سازي مي شوند، و بازيكنان پس از حضور در محيط بازي خود را در محيط هاي مذكور مي يابند، در اينگونه محيط ها عموماً موانع طبيعي و مصنوعي متعددي وجود دارد كه بازيكنان براي پنهان شدن از آنها بهره مي گيرند.

اسكيپ روم 

شرايط بازي پينت بال:


در پينت بال از اسلحه هاي مخصوص براي شليك كردن استفاده مي شود كه اين اسلحه ها داراي فشنگ هاي رنگي با رنگ هاي خوراكي مي باشند، پس از اصابت فشنگ به هريك از بازيكنان فشنگ منفجر شده و لباس بازيكني كه مورد اصابت قرار گرفته رنگي مي شود.

هريك از بازيكنان كه مورد اصابت گلوله قرار بگيرد از بازي خارج مي شود و صبر مي كند تا بازيكنان همگروهي و يا گروه مقابل نيز تك تك از بازي حذف شوند. پس از حذف تمام بازيكنان يك دست از بازي تمام شده و يك پوئن براي تيم برنده در نظر گرفته مي شود.

بازيكنان در بازي پينت بال براي موفقيت مي بايست يك استراتژي مشخص براي حمله كردن و دفاع كردن را دنبال كنند و هريك از بازيكنان با توجه به قدرت بدني در فضايي از بازي قرار مي گيرد و پشت يكي از موانع موجود در بازي پنهان مي شود.

تشابهات و تفاوت هاي پينت بال و اتاق فرار:


اتاق فرار و پينت بال هر دو جزو ورزش هاي فيزيكي محسوب مي شوند، با اين تفاوت كه در بازي اتاق فرار 90% هوش و استراتژي در حل معما اهميت دارد و تنها 10% فعاليت فيزيك اهميت دارد، حال آنكه در پينت بال 90% فعاليت فيزيكي اهميت دارد و تنها 10% استراتژي و برنامه ريزي اهميت پيدا مي كند.

پينت بال يك ورزش فيزيكي پر هيجان است حال آنكه اتاق فرار (اسكيپ روم) يك ورزش فكري پرهيجان محسوب مي شود. برخي از صاحبنظران پينت بال را به دليل هيجان زياد به عنوان دومين ورزش مهيج جهان يا شطرنج زنده مي شناسند. و بر اين اساس مي توان اتاق فرار را پازل زنده ناميد.

تفاوت ديگر بين اتاق فرار و پينت بال در اين است كه بازيكنان در اتاق فرار عموماً در پي نيل به هدفي مشترك هستند و دشمن آنها طراحان بازي به حساب مي آيند، حال آنكه در پينت بال بازيكنان خود به دو دسته تقسيم مي شوند و به مبارزه با يكديگر مي پردازند.

اتاق فرار تهرومز

اسكيپ روم

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۸:۵۶ ] [ اتاق فرار ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی